قالیشویی فارسی

ساخت وبلاگ


بهترین روش شستشوی فرش دستباف – قالی شویی یا منزل؟

قالیشویی حکیمیه

چهان نیوز

فرش‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین لوازم‌خانگی شناخته می‌شوند که نقش پررنگ و ویژه‌ای در دکوراسیون و تزئینات داخلی منازل دارند. امروزه انواع مختلفی از فرش‌ها در دسترس افراد هستند و آن‌ها می‌توانند بر اساس سلیقه، محیط جغرافیایی، نوع دکوراسیون و مبلمان و ... از هر کدام از این فرش‌ها استفاده کنند.



فرش‌های دستبافت از محبوب‌ترین، زیباترین و البته گران‌قیمت‌ترین فرش‌ها هستند که نگهداری و استفاده از آن‌ها شرایط خاص خود را دارد. شستشوی فرش دستبافت از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد است. چرا که اگر این فرش‌ها دچار آسیب شوند می‌توانند خسارت مالی بالایی ایجاد کنند. در ادامه مطلب به بررسی بهترین و مناسب‌ترین روش شستن فرش‌های دستبافت پرداخته خواهد شد.

شستن فرش‌ دستبافت در منزل
با توجه به آنکه فرش‌ها همواره مورد استفاده قرار می‌گیرند و تحت ترافیک بالای رفت‌وآمد و نشست‌وبرخاست هستند از پتانسیل بالایی برای جذب آلودگی‌ها و لکه‌های مختلف برخوردار هستند. به همین دلیل شستشوی آن‌ها اهمیت بالایی دارد.

شستن فرش دستبافت در منزل و بدون داشتن هیچ‌گونه دانش و تجربه‌ای می‌تواند باعث آسیب‌های جبران ناپذیری به آن‌ها شود و بافت و ظاهر آن‌ها را تحت تأثیر قرار بدهد.

درصورتی‌که افراد مهارت لازم برای شستشو را نداشته باشند و از مواد شوینده مناسب برای فرش‌های دستبافت استفاده نکنند ممکن است فرش‌ها دچار تداخل رنگ، آسیب‌دیدگی و حتی پارگی شوند. مراحل اصلی شستشوی فرش دستبافت در منزل به شرح زیر می‌باشند:

گرد و غبارگیری فرش
در حقیقت تفاوتی نمی‌کند که فرش ماشینی باشد یا دستبافت در هر حالت اولین مرحله از شستشوی آن گردوغبار گیری است. بهترین روش برای گردگیری فرش‌های دستبافت استفاده از جاروبرقی است. در اولین مرحله لازم است که از یک جاروبرقی با قدرت مکش مناسب استفاده شود و هرگونه گردوغبار موجود بر روی سطح فرش‌ها از بین برود.

به هیچ عنوان نباید برای گردگیری فرش‌های دستبافت اقدام به تکاندن آن‌ها و یا ضربه زدن با چوب و .... کرد. چرا که احتمال دارد به آن‌ها آسیب‌های جدی وارد شود.



تست رنگ دهی فرش‌های دستبافت
مرحله دوم از مراحل شستشوی فرش دستبافت که اهمیت بسیار زیادی نیز دارد تست رنگ دهی آن است. فرش‌های دستبافت معمولاً از الیاف طبیعی و گیاهی ساخته می‌شوند و حساسیت‌های خاصی به مواد شوینده مختلف با درجه اسیدی و قلیایی مختلف دارند. به همین دلیل لازم است که قبل از اقدام به شستشوی آن‌ها حتماً تست رنگ انجام شود. برای انجام تست رنگ کافی است که یک دستمال سفید و تمیز را خیس کرده. سپس به روی قسمت‌های مختلف فرش کشید. چنانچه دستمال رنگی شود نشان می‌دهد که فرش ممکن است در اثر شستشو دچار آسیب و تداخل رنگ شود.

چنانچه فرش در اثر تست رنگ دچار تداخل رنگ و آسیب شد حتماً باید از خدمات شرکت‌های قالیشویی استفاده شود. چرا که رنگ برداری یک کار کاملاً تخصصی و حرفه‌ای است و افراد عادی قادر به انجام آن نخواهند بود و ممکن است آسیب‌های بیشتری به فرش وارد کنند. بهترین قالیشویی ها در کشور از نیروهای متخصص، دستگاه‌های مجهز و پیشرفته و همچنین مواد شوینده مخصوص استفاده می‌کنند و آسیب‌های وارد شده به فرش را برطرف می‌کنند.

خیس کردن فرش
مرحله سوم از مراحل شستشوی فرش دستبافت در منزل خیس کردن آن است. بعد از آنکه تست رنگ فرش انجام شد و فرش دچار مشکل و ایراد نبود باید در یک سطح شیب‌دار پهن شده و با استفاده از جریان آب سرد کاملاً خیس شود. باید توجه داشت که خیس کردن فرش‌های دستبافت با آب گرم می‌تواند باعث تداخل رنگ آن‌ها شود.

همچنین توصیه می‌شود که از روش خیس کردن برای فرش‌های دستبافتی که چله‌کشی آن‌ها از ابریشم و پشم است استفاده نشود. چرا که این کار می‌تواند باعث کاهش و افت کیفیت فرش شود.

استفاده از شوینده‌های مناسب
بعد از آنکه فرش‌های دستبافت به خوبی با آب سرد خیس شدند می‌توان از یک شوینده مناسب برای شستن آن‌ها استفاده کرد. باید توجه داشت که شوینده‌ها باید ملایم باشند و خاصیت اسیدی یا بازی بسیار زیادی نداشته باشند. در غیر این صورت ممکن است باعث آسیب دیدن فرش شوند. پودرهای لباسشویی دستی، پودر صابون و مایع ظرف‌شویی می‌توانند انتخاب مناسبی برای تمیز کردن انواع فرش‌های دستبافت باشند.

شستن فرش‌ها
بعد از خیس کردن و انتخاب مواد شوینده مناسب نوبت به شستشوی فرش دستبافت می‌رسد. برای شستن این نوع فرش‌ها نباید فشار زیادی به آن‌ها وارد کرد و یا از برس‌های بسیار زبر استفاده کرد. می‌توان از یک اسفنج یا یک جاروی نرم برای پخش کردن کف بر روی فرش بهره برد. و سپس به آرامی با جارو و پاروی مخصوص لکه‌ها را تمیز کرد. در نهایت باید فرش را به مدت ۱ ساعت در همان حالت رها کرد تا کاملاً آب آن خارج شود.

خشک‌کردن نهایی فرش
خشک‌کردن فرش‌ها از مهم‌ترین مراحل شستشوی فرش دستبافت است چرا که اگر رطوبت و آب موجود در فرش به درستی خشک نشود ممکن است باعث ایجاد بوی بد، تغییر رنگ و زرد شدن آن شود. همچنین فرش‌هایی که قابلیت پخش رنگ دارند به هیچ عنوان نباید لول شوند چون ممکن است تداخل رنگ ایجاد شده و آسیب‌های زیادی به آنها وارد شود. در نهایت و بعد از خشک شدن کامل فرش می‌توان آن را در جهت خواب فرش جارو کشید تا ظاهر آن شبیه قبل شده و زیبایی و جذابیت آن حفظ شود.



شستشوی فرش دستبافت در قالیشویی
خوشبختانه امروزه در تمامی شهرها شرکت‌های متعدد قالیشویی در حال فعالیت هستند و خدمات مختلفی به مشتریان خود ارائه می‌کنند. افرادی که توان، مهارت و دانش کافی برای شستن فرش‌های دستبافت در خانه را ندارند و یا از نظر فضا، زمان، انرژی و ... محدودیت دارند می‌توانند از خدمات سفارش آنلاین قالیشویی استفاده کنند و فرش‌های خود را برای شستشو به این شرکت‌ها واگذار کنند.

شرکت‌های قالیشویی امروزه از انواع تجهیزات مدرن و به‌روز دنیا و نیروهای مجرب و متخصص بهره می‌برند و برای شستن هر کران از انواع فرش‌ها از انواع مواد شوینده نانو و مخصوص استفاده می‌کنند. در این شرکت‌ها تمامی مراحل شستشوی فرش‌ها همانند شستن فرش دستبافت در خانه انجام می‌شود با این تفاوت که دستگاه‌ها و تجهیزات مورد استفاده از نوع صنعتی بوده و نتیجه بسیار بهتری به همراه دارند.

عملیات گردگیری، لکه‌گیری، خیس کردن، شستشو، خشک‌کردن و سایر جزئیات شستن فرش‌ها در این شرکت‌ها به صورت دقیق و اصولی انجام می‌شود و هیچ‌گونه آسیب و خسارتی به فرش‌ها وارد نمی‌شود.

بهترین روش شستشوی فرش دستبافت
همان‌طور که گفته شد می‌توان فرش‌های دستبافت را هم در منزل و هم در کارخانه‌های قالیشویی شستشو داد و هر کدام از این روش‌ها می‌توانند مزایا و معایب خاص خودشان را داشته باشند. با توجه به آنکه فرش‌های دستبافت قیمت و ارزش بسیار بالایی دارند و معمولاً الیاف و چله‌کشی آن‌ها از موادی همچون ابریشم و پشم است بهترین روش برای شستن آن‌ها استفاده از خدمات قالیشویی است.

شستشوی فرش دستبافت در قالیشویی می‌تواند مزایای متعددی در مقایسه با روش سنتی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند
در این روش، نحوه شستشو بر اساس نوع فرش، الیاف آن، رنگ فرش، میزان آلودگی‌ها و میزان عمر فرش انتخاب می‌شود.

تمامی عملیات شستشوی فرش از ابتدا تا انتها توسط کادر و نیروهای مجرب و متخصص انجام می‌شود.

از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته برای شستن فرش‌ها استفاده می‌شود.

آبکشی و خشک‌کردن فرش‌ها توسط دستگاه‌های مدرن انجام می‌شود.

خدماتی مانند تعمیر، ترمیم، رنگ‌برداری، چله‌کشی و ... در شرکت‌های قالیشویی انجام می‌شود و چنانچه فرش‌ها دچار آسیب و خسارتی شده باشند به بهترین شکل ممکن برطرف می‌شوند.

استفاده از خدمات قالیشویی می‌تواند در هزینه‌ها، انرژی و زمان افراد صرفه‌جویی کند.

قیمت قالیشویی و خدمات آن بر اساس نرخ‌های مصوب اتحادیه قالی‌شویان خواهد بود.
شستن فرش دستبافت با استفاده از شامپو فرش
همان‌طور که گفته شد ممکن است بعضی از فرش‌های دستبافت در اثر خیس شدن دچار تداخل و تغییر رنگ شوند به همین دلیل بهتر است که از روش سنتی برای شستن آن‌ها استفاده نشود. استفاده از شامپو فرش می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای تمیز کردن فرش‌های دستبافت باشد.

در این روش ابتدا گردوغبار موجود بر روی فرش توسط جاروبرقی تمیز می‌شود و سپس می‌توان ۲ فنجان شامپو را به ۲ لیتر آب اضافه کرده و با استفاده از یک اسفنج تمام سطح فرش تمیز نمود. این کار باید حداقل ۳۰ دقیقه انجام شود تا لکه‌های روی فرش به صورت کامل از بین بروند.

علاوه بر روش‌های عنوان شده برای شستشوی فرش دستبافت می‌توان از روش‌های دیگری نیز استفاده کرد که هر کدام دارای ویژگی‌ها، قابلیت‌ها، مزایا و معایب خاص خود هستند. از مهم‌ترین روش‌ها می‌توان به استفاده از شیشه‌پاک‌کن‌ها، استفاده از سرکه سفید، استفاده از محلول آمونیاک، استفاده از جوش‌شیرین، استفاده از هیدروژن پراکسید و ... اشاره کرد. البته باید توجه داشت که قبل از استفاده کامل از هرکدام از مواد گفته شده باید اثرات آن بر روی فرش تست شود.

نحوه نگهداری از فرش‌های دستبافت
همان‌گونه که در شستشوی فرش دستبافت نیاز هست که حساسیت و دقت بالایی به خرج داده شود استفاده و نگهداری از آن‌ها نیز نیازمند توجه به نکات و عوامل مختلفی است. از جمله مهم‌ترین نکات در محافظت و نگهداری از فرش‌های دستبافت می‌توان موارد زیر را عنوان نمود.

جمع‌بندی نهایی
فرش‌های دستبافت محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم دارند اما جذب آلودگی و کثیف شدن آن‌ها می‌تواند چالش‌ها و دغدغه‌های مختلفی برای افراد به همراه داشته باشد.

هرچند که می‌توان این فرش‌ها را به شیوه سنتی شست اما قطعاً استفاده از خدمات شرکت‌های قالیشویی بسیار بهتر است چراکه هیچ‌گونه آسیب و خسارتی به فرش وارد نمی‌شود و در صورت وجود هرگونه آسیب و مشکلی در آن توسط نیروهای متخصص و ماهر برطرف می‌شود.
 

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 159 تاريخ : سه شنبه 30 فروردين 1401 ساعت: 21:31


فرش دستباف چکیده دست هنرمندان ایرانی

شستشوی فرش دستباف

جهان نیوز

هیچ چیز جای فرش دستباف ایرانی را نمی گیرد. هزاران بار بوسه زدن بر دست هنرمندان فرش باف ایرانی باز هم کم است. اینجاییم تا از ویژگی های خارق العاده فرش دستباف بیشتر صحبت کنیم.
ارزش هنری فرش دستباف
قصد ما مقایسه فرش دستباف و ماشینی نیست اما آنچه که عیان است نیاز به دفاع ندارد. ارزش هنری فرش دستباف به نسبت هر فرش دیگری بالاتر است. ظرافت و درخشندگی این فرش به قدری است که گاه مانند یک پوستر نقاشی می درخشد.

جلوه زیبای به کار رفته در فرش دستباف و تقارن رنگ ها نگاه را مجذوب می کند. تقارن رنگ ها از برجسته ترین ویژگی فرش دستباف محسوب می شود. معمولاً جهت خواب فرش تیره تر دیده می شود و به طور کلی اشکال و هندسه در برخی از بخش ها به صورت نیمه کار رها شده که بخشی از پتانسیل وجودی این فرش است و همینطور نشان از دست باف بودن آن است.

انعطاف پذیر بودن پرز فرش یکی از مهمترین جلوه های آن محسوب می شود. رنگ سطحی که برای فرش استفاده شده نباید با قسمت انتهایی پرز اختلاف داشته باشد.

فرش دستباف مرغوب به هیچ عنوان از رنگ های جوهری استفاده نکرده است و پرزهای فرش نیز خشن نیستند.

فرش دستباف

پاخور بی نظیر فرش دستباف
بله درست حدس زدید، فرش دستباف هرچه بیشتر پا بخورد، زیبا می شود! می گویند فلانی مثل قالی کرمان است و هرچه سنش بالاتر می رود جوانتر می شود، دقیقاً مصداق فرش دستباف کاشان است. این فرش ها به صورتی طراحی شده اند که هرچه بیشتر بماند ارزش مالی و هنری آن بیشتر می شود. نور و شستشو سبب می شود که زیبایی های فرش بیشتر شود و چشم انداز خود را از دست ندهد.

الیاف به کار رفته در فرش دستباف طبیعی است به طوری که در تابستان سبب خنک شدن و در زمستان سبب گرم شدن می شود. عمر و ماندگاری فرش های دستباف به نسبت سایر فرش های ماشینی بیشتر است و ارزش آن در پاکیزگی و تنظیف بسیار بالا است. این فرش ها ارتباط مستقیمی با رامش روحی و روانی دارند. طرح و رنگی که در فرش دستباف به کار می رود دقیقاً از بعد روانشناسی اثبات شده است و علت آن هنر دست فرش بافان است که ذوق و سلیقه طبیعی را وارد تار و پود فرش می کنند.

از مواد اولیه به کار رفته در فرش دستباف پشم و ابریشم و پنبه است که سبب می شود تولید هر میزان الکتریسیته ساکن از فرش به حداقل برسد و این خصوصیت به نوبه خود توانسته برای محصول بی نظیر و خارق العاده باشد.

عدم ایجاد حساسیت در فرش دستباف
از آنجایی که تامین سلامت جسمانی اهمیت زیادی دارد، باید متذکر شویم فرش دستباف به واسطه به الیاف طبیعی که دارد، سبب بروز هیچ نوع حساسیت پوستی و تنفسی به خصوص در کودکان نمی شود و مواد تشکیل دهنده آن از طبیعت گرفته شده است در حالی که فرش های ماشینی معمولاً با الیاف مصنوعی همراه هستند.

اختلاف ابعاد یک ویژگی بارز فرش دستباف
شاید باورش کمی سخت باشد اما یکی از مهمترین ویژگی برای فرش های دستباف این است که در ابعاد آن در قسمت های بالا و پایین چندین سانتی متر اختلاف دیده می شود که نه تنها ایراد محصول نمی شود بلکه بخشی از عدم تقارن رضایت بخش است.

پرفروش ترین فرش دستباف در سال 1401
فرش دستباف مدل کاشان در ابعاد شش و نیم متری با رنگ های قرمز و زرشکی به صورت حاشیه دار بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است. این فرش نشانی از تاریخ را به جلوه کشیده است و نمود ظاهری آن از نظر تاریخ نویسان بسیار ارزشمند است.

فرش دستباف

فرش های دستباف طرح ترکمن به خصوص در ابعاد یک متری به عنوان قالیچه و یا پادری از بیشترین تقاضا برخوردار است. استفاده از رنگ های ضد مانند سفید و قرمز و چیدمان ترکمنی بر روی بخش مرکزی فرش سبب شده تا موقعیت خرید این محصول بیشتر از قبل باشد.

فرش های مدل اردکان از دیگر طرح های پرفروش دستباف محسوب می شود که در ابعاد یک و نیم متری بیشترین تقاضا را به خود اختصاص داده است. در مدل اردکان استفاده از رنگ های روشن به خصوص رنگ های کرم و زرد و سفید به وضوح داده می شود. گل و بوته های به کار رفته در این فرش ها با نقش های ریزی که دارند نشان از ظرافت بی نظیر آن است.

فرش دستباف
فرش سه متری سی پرشیا با ترکیب رنگ سبز و نارنجی خود توانسته شهرت زیادی بیابد به طوری که از نقش و طرح های غیر تکراری بر روی آن استفاده شده است. این فرش مخصوص جوانان و کسانی است که علاقه به رنگ های وابسته به طبیعت دارند.

فرش دستباف
افرادی که علاقه به طرح های شلوغ در فرش دارند می توانند به سراغ مدل ذرع و نیم بروند که ریزه کاری های عجیب آن قطعا برایشان بسیار خاص به نظر می رسد. این فرش با کادر بندی زرد خود شهرت زیادی یافته است و استفاده از رنگ های ضد نقیض سبب شده تا برخی از گل ها در حالت برجسته دیده شود. کادر سیاه دور فرش از آن به عنوان یک تابلو فرش نیز یاد می کند و کاربری بی نظیری دارد.

فرش دستباف طرح مینیاتور
هرچقدر از فرش مینیاتوری بگوییم کم است. این فرش برگرفته از آثار هنرمند خوب کشورمان استاد فرشچیان است به طوری که توانسته دو هنر اصلی ایرانی را ترکیب نماید. در واقع فرش دستباف مینیاتور ترکیبی از طرح های اصیل ایرانی و مینیاتور است. طرح های مینیاتوری خود شامل زیرشاخه های مختلفی هستند که شامل طرح نوازش، دایره هستی، رایحه، بوی بهار و ستاره صبحگاهی می شود. تابلو فرش های مینیاتوری بیشترین تقاضا را به خود اختصاص می دهند و از سطح قیمت بالایی به نسبت سایر موارد برخوردار هستند. این سبک از فرش ها با هر سبک از دکوراسیون مانند سنتی، مدرن و اروپایی و کلاسیک قابل قبول است و اجرای آن بی نظیر و دل انگیز است.

انواع فرش دستباف از نظر اندازه
متداول ترین اندازه هایی که برای فرش دستباف در نظر گرفته می شود، 6، 9، 12 و 24 متری است. این انتخاب بر اساس محیط صورت می گیرد. قالی های دستباف معمولاً در اندازه 2 در 3 و یا 3 در 4 متر هستند. قالیچه ها به مواردی گفته می شوند که مساحت کل آن کمتر از 4 متر مربع نباشد.

کلگی شامل فرش هایی هستند که از نظر عرض از قالی کم عرض تر و از نظر درازا از 4 متر کمتر نیستند.

کناره ها در واقع فرشی هستند که برای راهروها و راه پله ها استفاده می شود و طول آن ها بین 3 الی 10 متر ارزیابی می شود.

ذرع و نیم ذرع چارک شامل فرش هایی می شود که طبق ابعاد ۵/۱×۰۴/۱ و ۶۰/۱×۱۰/۱ متر باشد.

پشتی ها نیز به قالیچه هایی گفته می شود که مساحتی کمتر از یک متر مربع دارند.

انواع فرش دستباف سبک محلی
مدل های اولیه برای فرش دستباف به صورت فرش شهری است که توسط بافنده شهرنشین بافته می شود و ظرافت زیادی دارد و رج شمار آن بالا است.
فرش دستباف روستایی با طرح ساده و ابتدایی خود شهرت دارد و گاه بدون طرح خاصی است و به اصطلاح به شکل ذهنی بافی طراحی شده است و سطح اجرای بی نظیری دارد.

فرش عشایری دستباف وجود دارد که نقش های به کار رفته در آن برخاسته از سبک زندگی مردم ایل نشین بوده و اغلب در اندازه های کوچک طراحی می شود و به صورت درشت باف و زمخت طراحی شده است. این فرش ها دارای بافت پیچیده ای هستد و منگوله های به کار رفته برای آنها به صورت کوتاه و پشمی است.

فرش دستباف از نظر شیوه بافت
در واقع قرار گرفتن تار و پود نیز در فرش دستباف بسیار مهم است و سه دسته کلی برای آن در نظر گرفته می شود. دسته اول به صورت فرش تمام لول است که شامل فرشی می شود که دارای قوس گره در پشت فرش بوده و به صورت 90 درجه است. پشت فرش شامل شیارهای عمیقی است و تارها با هم فاصله ندارند و بافتی که برای آن استفاده شده است اغلب محکم هستند.

گزینه دوم فرش لول است که شامل تار هایی که به اندازه یک قطر نخ بوده و بافت تخت به صورت یک پوده هستند. این مدل از فرش ها به صورت حصیری بافته می شوند. تارها به شکل یک در میان از پشت قالی دیده می شوند.

گزینه سوم نیز به فرش هایی هستند به صورت نیم لول بوده شامل قوس گره در پشت فرش می شوند و معمولاً از زاویه 45 درجه برای آن استفاده می شود.

طرح های بی نظیر فرش دستباف
فرش های دستباف معمولاً در طرح های تبریز، کاشان و اصفهان توبید می شود به طوری که سبک طرح و المان های به کار رفته در هر خطه با هم فرق دارد. شاید بتوان به جرات گفت که قالی دستباف کاشان از پرطرفدار ترین قالی های ایران محسوب می شود که هنوز هم نام و نشان بالایی برای خود کسب کرده است. فرش های دستباف نایین و قم نیز با مهارت بالایی تولید می شود و محصولی پرفروش به شمار می آید.

 

 

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 219 تاريخ : دوشنبه 29 فروردين 1401 ساعت: 18:00

معرفی ۶ قالیشویی ۲۴ ساعته در تهران

قالیشویی هفت حوض

نی نی بان

اگر به دنبال قالی شویی ۲۴ ساعته در تهران هستید، در این مقاله با ما همراه شوید تا علاوه بر معرفی بهترین قالیشویی‌های شبانه‌ روزی شما را با نحوه کار آن‌ها بیشتر آشنا کنیم.


در تمامی خانه‌های ایرانی فرش و قالی جایگاهی ویژه در کامل کردن دکوراسیون دارند. فرش‌ها ی‌توانند زیبایی خاصی به فضای پذیرایی، اتاق‌ها و راهروها بخشند و روی انواع کف‌پوش‌، پارکت و موکت قابل استفاده هستند. اما نکته بسیار مهم در نگهداری آن‌ها نظافت و شستشوی مرتب فرش‌ها است. ما در این مقاله با معرفی ۶ قالیشویی ۲۴ ساعته در تهران قصد داریم تا فرآیند نگهداری فرش‌ها را در سال جدید برایتان ساده‌تر کنیم.

در این مقاله می‌خوانید:

چرا بهتر است فرش‌هایمان را برای شستشو به قالیشویی بسپاریم؟
نحوه شستشوی فرش در قالیشویی‌ها
معرفی ۶ قالیشویی ۲۴ ساعته در تهران
بیشتر بخوانید: اعلاشویی فرش چیست و چگونه انجام می‌شود؟

معرفی ۶ قالیشویی ۲۴ ساعته در تهران
شستشوی فرش‌ها تقریبا سالی یک بار می‌تواند در طولانی شدن عمر آن‌ها موثر باشد. همچنین اگر به طور مرتب فرش‌ها را شستشو ندهید، گرد و غبار روی فرش‌ها می‌تواند برای شما و اعضای خانواده‌تان بیماری و حساسیت ایجاد کند. بر این اساس تصمیم گرفتیم مقاله‌ای درباره معرفی قالیشویی ۲۴ ساعته در تهران داشته باشیم و شما را با نحوه شستشوی فرش‌ها در قالیشویی‌ها بیشتر آشنا کنیم.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: تشک آنتی رفلاکس کودک، یک راه حل عالی!

چرا بهتر است فرش‌هایمان را برای شستشو به قالیشویی بسپاریم؟


معرفی ۶ قالیشویی ۲۴ ساعته در تهران
بسیاری از خانواده‌ها برای صرفه‌جویی و به حداقل رساندن هزینه‌ها به راه‌های شستشوی خانگی روی می‌آورند. اما باید بدانید که شستشوهای خانگی و غیر اصولی می‌تواند به فرش‌های شما آسیب‌ وارد کند. از جمله عواملی که در شستشوی خانگی می‌تواند به فرش‌ها آسیب بزند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

استفاده نادرست و غیر اصولی از شامپوهای فرش


معرفی ۶ قالیشویی ۲۴ ساعته در تهران
زمانی که شامپو فرش را به درستی استفاده نکنید و مقدار زیادی از آن را روی فرشی که کاملا خیس نشده بریزید، به فرش آسیب می‌رسانید. همچنین با وجود عدم دسترسی به آب پرفشار در خانه‌ها و نبود ابزار مناسب برای شستشوی فرش، بدون شک مواد شوینده روی فرش باقی خواهد ماند.

مطالب پیشنهادی: با فرش ترک جدید، خانه ات را به روز کن

این در حالی است که در قالیشویی فرش‌ها به صورت حرفه‌ای نظافت می‌شوند و مواد شوینده‌ای را که برای شستن فرش استفاده می‌شود خیلی سریع با دستگاه‌هایی که آب را با فشار به فرش می‌پاشد، کاملا پاک می‌کنند.

خیس ماندن بیش از اندازه فرش


معرفی ۶ قالیشویی ۲۴ ساعته در تهران
زمانی که شستشوی فرش در خانه‌ها انجام می‌شود، فرش برای مدت زیادی خیس و مرطوب باقی می‌ماند. در این صورت ممکن است رنگ فرش تغییر کند، از بین برود یا در برخی موارد فرش‌ها به دلیل جابجایی در حالت مرطوب و خیس پاره می‌شوند.

در صورتی که رطوبت فرش به موقع از آن خارج نشود، می‌تواند آسیب‌هایی جدی از قبیل تغییر رنگ، تغییر شکل الیاف و پارگی برای فرش ایجاد کند.
همچنین خشک نشدن به موقع فرش باعث تغییر شکل یا باد کردن الیاف آن می‌شود که آسیبی جدی به فرش وارد خواهد کرد. این در حالی است که در اکثر قالیشویی‌ها از دستگاه‌های خشک کن برای کاهش رطوبت و زودتر خشک شدن آن استفاده می‌شود.

قرار دادن اجسام سنگین روی فرش خیس

این یک باور اشتباه است که برای خارج شدن هرچه سریع‌تر رطوبت و آب از بافت فرش، بهتر است اجسام سنگینی را روی آن قرار دهیم. همین کار آسیبی جدی به فرش و بافت آن ایجاد خواهد کرد و ممکن است باعث تغییر شکل آن شود.

بیشتر بخوانید: نحوه شستشوی فرش در قالیشویی ادیب

نحوه شستشوی فرش در قالیشویی‌ها


معرفی ۶ قالیشویی ۲۴ ساعته در تهران
برای شستشوی فرش در قالیشویی ۲۴ ساعته یا سایر قالیشویی‌ها از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. که در ادامه به برخی‌ از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

استفاده از خشک کن مکنده


معرفی ۶ قالیشویی ۲۴ ساعته در تهران
این روش رطوبت فرش را بعد از شستشو به خوبی کنترل می‌کند. در این روش با استفاده از تجهیزات پیشرفته فرش به میزان بسیار کمی مرطوب می‌شود. شستشوی فرش در این روش تقریباً مانند روش‌های خانگی است. در این روش با استفاده از دو برس بسیار بزرگ مواد شوینده روی سطح فرش پخش می‌شود و پس از زدودن لکه‌ها و کثیفی‌ها از روی فرش، کف ایجاد شده توسط دو مکنده قوی کاملا از روی فرش برداشته می‌شود. در حین فرآیند مکش خیسی و رطوبت فرش نیز تا حد زیادی از بافت آن خارج خواهد شد.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: انواع فرش پرز بلند، فرش شگی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

استفاده از مواد شوینده مخصوص


معرفی ۶ قالیشویی ۲۴ ساعته در تهران
برخی از قالیشویی‌ها از محصولات به خصوصی برای شستشوی فرش استفاده می‌کنند. این شوینده‌ها عاری از هرگونه موادی هستند که به فرش آسیب برساند. یکی از مزیت‌های استفاده از این شوینده‌های مخصوص این است که مواد شوینده داخل بافت فرش باقی نمی‌ماند و برای شستشو به آب زیادی نیاز نیست. بنابراین می‌توان فرش را خیلی سریع خشک کرد.

مطالب پیشنهادی: انتخاب قالیشویی یا خشکشویی فرش

معرفی ۶ قالیشویی ۲۴ ساعته در تهران


معرفی ۶ قالیشویی ۲۴ ساعته در تهران
در این بخش قصد داریم تا ۶ تا از بهترین قالیشویی‌های ۲۴ ساعته که در تهران آماده خدمات رسانی هستند، به شما معرفی کنیم. این قالیشویی‌ها در هر زمانی از شبانه روز آماده به خدمت بوده و پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

۱.قالیشویی تهران اوغلی

۲.قالیشویی گلدیس

۳.قالیشویی آیدین

۴.قالیشویی سه سوت

۵.قالیشویی و رفوگری فرهی

۶.قالیشویی مادر
 

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 136 تاريخ : شنبه 27 فروردين 1401 ساعت: 22:15

قیمت قالیشویی در تهران

قالیشویی در خیابان جشنواره

کیفیت قالیشویی مانند قیمت قالی شویی از مشغله ما ایرانی‌ها است؛ یک قالیشویی با کیفیت باید علاوه بر شستشوی بادقت فرش ماشینی و دستبافت، سفارش شما را با کیفیت مناسب تحویل دهد.


آفتاب‌‌نیوز :
قیمت قالیشویی همیشه یکی از دغدغه‌های خانواده‌های ایرانی است لذا قیمت قالیشویی ارائه شده توسط برخی قالیشویی‌ها باعث این شده که خانواده‌های ایرانی به سبک سنتی به شستشوی فرش‌های خود دست به کار شوند. سبک سنتی شستشو باعث خرابی و در بعضی مواقع دچار پارگی و آسیب جدی به فرش می‌شود. استفاده از شیوه‌های نوین علاوه بر شستشوی با دقت فرش، عمر فرش دستبافت و ماشینی را به همراه دارد.

قالیشویی امین اوغلی با بکارگیری دستگاه‌های مدرن و پیشرفته و همچنین بهره‌مند بودن از کارکنان با تجربه و ماهر شستشوی فرش دستبافت و ماشینی شما را با دقت و حساسیت خاصی انجام می‌دهد. این شستشو با رعایت کامل بهداشت و به صورت اسلامی انجام می‌شود.

قیمت قالیشویی در تهران

قالیشویی با کیفیت

کیفیت قالیشویی مانند قیمت قالیشویی از مشغله ما ایرانی‌ها است؛ یک قالیشویی با کیفیت باید علاوه بر شستشوی بادقت فرش ماشینی و دستبافت، سفارش شما را با کیفیت مناسب تحویل دهد. هرچه میزان قیمت قالیشویی بالا برود دلیلی بر قالیشویی با کیفیت بودن نیست. قالیشویی امین اوغلی رضایت مشتری را در اولویت کار خود قرار داده و سعی بر این دارد که سفارش مشتری را با کیفیت مناسب تحویل مشتری بدهد. قیمت شستشوی فرش ماشینی می‌تواند با توجه به قدمت و کیفیت فرش، ابعاد آن، نیاز داشتن یا نداشتن فرش به رفو و تعمیر و… متفاوت می‌باشد. هر چند که شستشوی فرش ماشینی در مقایسه با شستشوی انواع فرش‌های دستبافت و ابریشمی ظرأفت در کار کمتری را می‌طلبد. همچنین در زمان کوتاهتری انجام می‌پذیرد.

قیمت قالیشویی برای خدمات مختلف متفاوت است. این قیمت شستشو برای فرش‌های ماشینی و فرش‌های دستبافت متغییر است. فرش‌ها از جمله کالا‌های لوکس محسوب می‌شوند که حفظ سلامت آن‌ها، شستشوی اصولی، نگهداری و مراقبت فرش امری ضروری است. شعب قالیشویی امین اوغلی بهترین مراکزی هستند که می‌توانید در مورد شستشوی استاندارد و اصولی فرش‌های خود به آن‌ها اطمینان نمایید. قالیشویی امین اوغلی سعی بر آن دارد که رضایت مشتریان را جلب کند لذا این قالیشویی با استفاده از بهترین مواد شستشو، دغدغه قیمت قالیشویی و کیفیت قالیشویی را برای شما حل کرده است. قیمت قالیشویی توسط اتحادیه قالیشویان تهران تعیین می‌شود.

 

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 171 تاريخ : چهارشنبه 24 فروردين 1401 ساعت: 18:00

روش های از بین بردن لکه های فرش بدون نیاز به قالیشویی

قالیشویی قنات کوثر

55 آنلاین

اگر چیزی روی فرشتان ریخت قبل از اینکه تبدیل به لکه ای سخت شود آن را با دستمال میکروفایبر تمیز کنید اما حواستان باشد آن را پخش نکنید.


روش های از بین بردن لکه های فرش بدون نیاز به قالیشویی
چگونه انواع لکه های فرش را تمیز کنید
آیا می دانید چگونه با لکه های سخت روی فرش تان مقابله کنید؟ برخی از روش ها واقعا می توانند اوضاع را بدتر کنند! این تنها چیزی است که برای تمیز کردن فرش و نحوه پاک کردن انواع مختلف لکه ها نیاز دارید.


در واقع هیچ قانون طلایی برای تمیز کردن فرش ها وجود ندارد . لکه ها و نقاط مختلف به روش ها و تکنیک های مختلفی واکنش نشان می دهند، بنابراین یکی از مهم ترین جنبه های تمیز کردن فرش، تعیین نوع لکه است که با آن سر و کار دارید و راه حل های مناسب برای این مشکل خاص را بدانید.
همچنین به خاطر داشته باشید که فرش های مختلف ممکن است به طور متفاوت با محصولات مختلف واکنش نشان دهند.

در این بخش از نکات خانه داری در نمناک چند لکه فرش معمولی و نکاتی درباره نحوه برخورد با آن ها آورده شده است. قبل از استفاده از هر روش یا محصول جدید، به یاد داشته باشید که دستورالعمل های روی برچسب را دنبال کنید و محصول را در قسمت کوچکی از فرش یا قالیچه امتحان کنید.

رفه لکه فرش​​​

چطور لکه های سخت را از روی فرش پاک کنم؟
لکه های مشترک روی فرش
لکه های طبیعی فرش:
لکه های طبیعی - مانند گیلاس و توت ها، شیر، یا غذای طبیعی - همه بر پایه آب هستند و برخی از آسان ترین لکه ها برای پاک کردن هستند. به خاطر داشته باشید که با آب و مقدار کمی مواد شوینده مایع (یا سرکه سفید)استفاده کنید (اگر می خواهید طبیعی باشد با آب گرم مخلوط کنید.)

لکه های آبی دیگر فرش:
هر چیزی که آب داشته باشد به عنوان جز اصلی می تواند دقیقا به همان شکل مورد استفاده قرار گیرد. این شامل نوشیدنی ها، جوهر خودکار، و حتی ژله می شود.

جوهر خودکار​​​


روش از بین بردن لکه جوهر خودکار از روی فرش
لکه جوهر معمولی روی فرش:
بهترین حلال برای پاک کردن لکه جوهر ماست است به این روش که روی لکه ماست بریزید و آن را روی قسمت جوهری پخش کنید. بعد از این که ماست کاملا با جوهر مخلوط شد، با یک قاشق آن را از روی فرش جمع کنید. این روش را چند بار تکرار کنید تا جوهر به طور کامل جذب ماست شود.

لکه های سنگین فرش:
برخی از لکه ها بیش از پیش اسباب دردسر هستند و اگر به سادگی با آب و مواد شوینده شسته شود لکه بر جای می گذارد . اینها معمولا آیتم های بسیار تیره مثل قهوه و خون هستند. در این مواقع می توانید از ترکیب آب و نوشابه استفاده کنید.

لکه قهوه​​​

نحه پاک کردن لکه قهوه از روی فرش
لکه های چربی فرش:
پارچه ای کهنه را روی لکه بگذارید و اتو روی آن بکشید. دقت کنید که در شرایط حرارتی متوسط باشد. گرما به انتقال باقیمانده روغنی از فرش به پارچه کمک کند که بعدا می تواند به صورت عادی شسته شود.


لکه های تنباکو و نیکوتین روی فرش:
بهترین پاک کننده برای این لکه ها گلیسیرین می باشد با این دستور که کمی گلیسیرین را روی محل مورد نظر ریخته و به آرامی آن را تمیز کنید ؛ حالا دوباره این کار را انجام دهید و مقداری لکه پاک کن نیز روی آن بریزید و به مدت نیم ساعت آن را روی محل بگذارید و بعد آن را بشویید.

لکه تنباکو​​​

چگونه لکه های تنباکو را از روی فرش تمیز کنم؟
لکه های پروتئین فرش:
پاک کننده های پروتئین یا آنزیم برای تمیز کردن لکه های سرسخت پروتیینی مثل تخم مرغ ، خون، مدفوع یا استفراغ، کارآمد هستند. این محصولات آنزیمی تا زمانی که روش تولید کننده را دنبال می کنید خوب کار می کنند. به عنوان محلول پاک کننده لکه خون و تخم مرغ می توانید از محلول آب نیمه گرم، نمک، صابون و سرکه سفید استفاده کنید.

لکه دوده:نمک بهترین ماده برای پاک و جمع کردن لکه دوده از روی فرش است و برای این کار تنها کافیست روی محل مورد نظر نمک بپاشید. بعد از یک ساعت و نیم با جاروبرقی نمک ها را جمع کنید.

موم و لکه های آدامس فرش:
ترفند استفاده از لکه های آدامس و موم، نقطه مقابل روش پاک کردن لکه های روغنی است. در این مواقع تکه یخی را در پارچه نازکی بپوشانید و آن را روی لکه نگه دارید تا خشک شود. سپس از یک شی مانند قاشق و یا یک چاقوی تیز استفاده کنید تا به آرامی موم یا آدامس را از پارچه جدا کنید.

لکه آدامس​​​

پاک کردن لکه های آدامسی روی فرش
لکه های طبیعی یا آلی فرش:
از بین بردن برخی از لکه های محلول در آب مثل قهوه و چای دشوارتر هستند زیرا گرمای مایع به بافت فرش ارتباط دارد. این مواد اغلب بعد از تمیز کردن، لکه بر جای می گذارند. هنگامی که محصولات قابل حل در آب حل شوند، این لکه های طبیعی و آلی با یک عامل اکسید کننده از بین می روند.

به عنوان مثال آب نیمه گرم و مقداری پودر لباس شویی و اسفنج می تواند این نوع لکه ها را از روی فرش خانه ی شما پاک کند اما اگر لکه ها مجدد باقی ماند از آب اکسیژنه 5 درصد و کمی آب لکه زدایی را ادامه دهید تا کامل پاک شود و سپس با دستمال محل را خشک کنید و مالش دهید.

سایر لکه های آلی که با عوامل اکسید کننده واکنش نشان می دهند عبارتند از غذاها و نوشیدنی ها، نظیر آب انگور، کچاپ، خردل و بیشتر ادویه جات.

تمیز کردن فرش​​​

وسایلی برای محو کردن لکه های فرش
لکه های مصنوعی یا پلاستیک فرش:
لکه های ایجاد شده توسط انسان، به ویژه آن هایی که از رنگ های قرمز ایجاد شده اند، به عامل کاهش نیاز دارند. انواع لکه ها، همانطور که در مقالات قبلی اشاره شد، بر روی نایلون بیشتر از بافت های دیگر تاثیر می گذارند.

این عامل را با حوله مرطوب و یا اتو گرم و یا دیگر منابع حرارتی پاک کنید. این فرآیند نیازمند توجه دقیق است تا به رنگ فرش یا بافت آن آسیب نزند. از حوله مرطوب، یک بار مصرف و سفید رنگ بین اتو و فرش استفاده کنید تا فرش را از تاثیر منفی بر بافت حفظ کند.

فرش های کثیف​​​

از بین بردن انواع لکه ها از روی فرش ها
نکاتی برای آنکه چگونه بهتر لکه ها را از فرش و قالیچه پاک کنید
اگر از نکات بالا پیروی کنید، فرش و قالیچه را سریع و ساده تمیز می کنید اما برخی روش ها وجود دارند که می توانید آن را حتی آسان تر انجام دهید. در اینجا برخی اشارات مفید برای رفع لکه فرش و قالیچه آورده شده است:

همیشه بعد از ایجاد لکه، آن را سریع تمیز کنید. اگر لکه ها اجازه خشک شدن روی پارچه را داشته باشند، پاک کردن آن ها بسیار دشوار است. لکه های تازه معمولا مرطوب هستند و با تلاش کمتری پاک می شوند.

هرگز لکه را پاک نکنید چون به سادگی به بخش بزرگ تر فرش سرایت می کند و به جای آن لکه را محو کنید و به پارچه دیگر منتقل کنید.

پاک کننده فرش​​​

راه تمیز کردن لکه های فرش چیست؟
از دستمال میکروفایر، یک حوله و یا نوع دیگری از پارچه ای که در تماس با آب حل نمی شود، استفاده کنید. دستمال کاغذی ممکن است ایده خوبی به نظر برسد اما وقتی شروع به پاره شدن کرد، تکه های کوچکی ازآن در بافت فرش می روند.

به طور مرتب جارو بکنید تا مطمئن شوید که فرش ها و قالیچه تا جایی که ممکن است، گرد و غبار ندارند هر چه گرد و خاک بیشتر روی فرش باقی بماند، لکه بیشتر باید به آن بچسبد.

همیشه هر محصول جدید یا مواد شوینده را بر روی یک ناحیه کوچک و نامحسوس از فرش امتحان کنید.

 

 

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 148 تاريخ : سه شنبه 23 فروردين 1401 ساعت: 22:50

اعلاشویی فرش چیست و چگونه انجام می‌شود؟

قالیشویی تهرانپارس

نی نی بان

یکی از انواع شستشوی فرش در قالیشویی‌ها اعلاشویی است. این نوع شستشو که به آن شستشوی ویژه هم می‌گویند، یک مرحله از شستشوی معمولی بالاتر است و فرش شما را بهتر و بیشتر تمیز می‌کند. این مقاله را بخوانید تا بهتر بدانید اعلاشویی فرش چیست و چگونه انجام می‌شود.


هر چقدر هم که مراقب کثیف نشدن فرش‌هایتان باشید، درنهایت مجبور می‌شوید که آن‌ها را بشویید. در واقع، حتی اگر چیزی روی فرش‌های شما نریخته باشد، باز هم بر اثر پا خوردن زیاد کثیف می‌شوند و باید حتماً شسته شوند. این مقاله را بخوانید تا بدانید اعلاشویی فرش چیست و چگونه انجام می‌شود.

اعلاشویی فرش چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بیشتر بخوانید: راهکار جلوگیری از کثیف شدن فرش را بلدید؟

در این مقاله می‌خوانید:

اعلاشویی فرش به چه معناست؟
اعلاشویی فرش به چه صورت است؟
تفاوت بین شستشوی معمولی و اعلاشویی
راه حل قالیشویی‌های جدید برای برطرف کردن چسبندگی فرش بعد از شستشو
اعلاشویی فرش به چه معناست؟
یکی از انواع شستشوی فرش در قالیشویی‌ها اعلاشویی است. این نوع شستشو که به آن شستشوی ویژه هم می‌گویند، یک مرحله از شستشوی معمولی بالاتر است و فرش شما را بهتر و بیشتر تمیز می‌کند.

اعلاشویی فرش به چه معناست؟

بیشتر بخوانید: قالیشویی آنلاین در غرب تهران و هزینه آن

اعلاشویی فرش به چه صورت است؟
اعلاشویی فرش نوعی شستشوی ویژه است که ۲ برابر بیشتر از شستشوی معمولی، فرش‌های شما را تمیز می‌کند.
ممکن است روش اعلاشویی فرش در قالیشویی‌های مختلف کمی متفاوت باشد. اما اساساً شامل موارد زیر است:

شستشوی دقیق فرش
شستشوی فرش با مواد مخصوص
شستشوی فرش در ۲ نوبت
در مرحله‌ی اول، فرش یک دور به صورت معمولی شسته می‌شود. البته مواد شوینده‌ی استفاده شده، مرغوب‌تر و باکیفیت‌تر از شستشوهای معمولی هستند. در مرحله‌ی بعدی، فرآیند لکه برداری شروع می‌شود. در واقع، هر نوع لکه‌ای که روی فرش شما باشد، در این مرحله توسط کارشناسان بررسی شده و با مواد مخصوص پاک و تمیز می‌شود.

اعلاشویی فرش به چه صورت است؟

بیشتر بخوانید: قیمت قالیشویی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان دقت لکه برداری در اعلاشویی فرش بیشتر است.
در نهایت، قالیشویی تار و پود فرش را با مواد مخصوصی براق کرده و آن را با اتو پرس‌های ویژه، اتوکشی و خشک می‌کند. بسته بندی نهایی نیز طوری انجام می‌گیرد که فرش در جریان انتقال به خانه‌ی شما دوباره کثیف نشود. در واقع، بسته بندی فرش‌هایی که شستشوی ویژه می‌شوند، معمولاً شیک و لاکچری است.

بیشتر بخوانید: نحوه شستشوی فرش در قالیشویی ادیب

تفاوت بین شستشوی معمولی و اعلاشویی
تفاوت اعلاشویی و شستشوی عادی در ۳ چیز است:

میزان دقت در لکه برداری
تعداد دفعات شستشو
مواد شوینده‌ی مورد استفاده
میزان دقت لکه برداری در اعلاشویی فرش بیشتر است. زیرا همان‌طور که گفتیم، در این مدل شستشو فرش‌ها در ۲ نوبت شسته می‌شوند. هم‌چنین، مواد شوینده‌ای که استفاده می‌شوند نیز قوی‌تر و مرغوب‌تر هستند.

تفاوت بین شستشوی معمولی و اعلاشویی

بیشتر بخوانید: شستشوی فرش دستباف و ماشینی در سریع‌ ترین زمان

معمولاً قالیشویی از یک نرم کننده‌ی مخصوص استفاده می‌کند تا نرمی و لطافت اولیه‌ی فرش را به آن برگرداند.
البته ممکن است این شستشوی زیاد شما را به فکر بیندازد که نکند از کیفیت تار و پودهای فرش‌تان کم شود یا رنگ آن بپرد؟
رخ ندادن این اتفاقات تا حد زیادی به جنس خود فرش بستگی دارد. اگر فرش شما جنس خوبی داشته باشد و شما آن را به یک قالیشویی خوب سپرده باشید، نیازی به نگرانی نیست.
حتی در اعلاشویی هم مواد شوینده طوری انتخاب می‌شوند که صرف نظر از قدرت پاک کنندگی خود، آسیبی به رنگ یا بافت اصلی فرش نرسانند. هم‌چنین معمولاً قالیشویی از یک نرم کننده‌ی مخصوص نیز استفاده می‌کند تا نرمی و لطافت اولیه‌ی فرش را به آن برگرداند.

اعلاشویی فرش چیست؟

بیشتر بخوانید: بهترین قالیشویی شمال تهران

راه حل قالیشویی‌های جدید برای برطرف کردن چسبندگی فرش بعد از شستشو
یکی از نگرانی‌های افراد درباره‌ی اعلاشویی فرش، باقی ماندن احساس چسبندگی بر اثر مصرف زیاد مواد شوینده است. بنابراین لازم دیدیم که این مسئله را نیز در این مقاله مطرح کنیم.

اعلاشویی فرش چگونه انجام می‌شود؟

بیشتر بخوانید: انواع فرش پرز بلند، فرش شگی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

اول از همه، باید بدانیم که منظورمان از احساس چسبندگی فرش بعد از شستشو چیست؟

محلول پاک کننده با نفوذ به الیاف فرش با خاک و لکه‌ها ترکیب شده و مخلوط کثیف نهایی، با دستگاه مکنده بیرون کشیده می‌شود.
در بسیاری از روش‌های سنتی قالیشویی از نوعی صابون، شامپو یا مواد شوینده‌ی شیمیایی استفاده می‌شود که با فشار آب داغ به فرش انتقال پیدا می‌کند. سپس، این محلول پاک کننده با نفوذ به الیاف فرش با خاک و لکه‌ها ترکیب شده و مخلوط کثیف نهایی، با دستگاه مکنده از فرش بیرون کشیده می‌شود.
دستگاه مکنده تا حد زیادی کارش را خوب انجام می‌دهد. اما با این حال، بخش قابل توجهی از محلول پاک کننده در الیاف فرش باقی می‌ماند. البته این مواد، همراه با خشک شدن فرش و تبخیر آب خشک می‌شوند. اما باز هم ممکن است مقداری از آن‌ها در داخل فرش باقی بماند و احساس چسبندگی ایجاد کند.

اعلاشویی فرش

بیشتر بخوانید: انتخاب قالیشویی یا خشکشویی فرش

چسبندگی فرش بعد از شستشو برای اکثر افراد آزار دهنده است.
چسبندگی فرش بعد از شستشو برای اکثر افراد آزار دهنده است. اما معایب بدتری هم دارد! اول این‌که الیاف فرش را سفت‌ و خشک می‌کند. دوم این‌که مثل یک آهنربای قوی، تمام کثیفی‌ها را به سمت خود می‌کشد! بدتر این‌که حتی با جاروبرقی زدن نیز نمی‌توان گرد و خاک‌های چسبیده به الیاف فرش را خارج کرد.



حال، راه حل قالیشویی‌های جدید برای جلوگیری از چسبندگی فرش چیست؟

ماده‌ی شوینده در این فناوری، آب تقویت شده‌ای است که الکترولیز و اکسید می‌شود تا محلول تمیز‌ کننده‌ای بسیار قدرتمند، اما ایمن و غیرسمی ایجاد کند.
قالیشویی‌های جدید از مواد شوینده و روش‌های نوین استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها، نوعی فناوری نوین به نام Zerorez است که نام کامل آن به فارسی می‌شود: بدون باقی مانده.
ماده‌ی شوینده در این فناوری، آب تقویت شده‌ای است که الکترولیز و اکسید می‌شود تا محلول تمیز‌ کننده‌ای بسیار قدرتمند، اما ایمن و غیرسمی ایجاد کند. سپس این ماده با استفاده از اسپری فشار روی الیاف فرش اعمال می‌شود تا طیف وسیعی از کثیفی‌ها و مواد مضر را از بین ببرد.
سپس خاک امولوسیون شده‌ی موجود در الیاف فرش با میله‌ی مکنده‌ی بسیار قدرتمندی بیرون کشیده می‌شود . در نهایت، میزان آب بسیار کمی در سطح فرش باقی می‌ماند که خیلی سریع و بدون هیچ‌گونه اثری خشک می‌شود.

تولید کننده شید

 

 

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 223 تاريخ : يکشنبه 14 فروردين 1401 ساعت: 16:19